Adotravel

CORONA VIRUS (COVID-19)

Hierbij informatie omtrent de gevolgen van het coronavirus (COVID-19).

 

BELANGRIJK: Wij verzoeken u vriendelijk doch dringend om in de komende dagen niet met ons contact op te nemen.

Gelet op de huidige omstandigheden is het bij ons op kantoor ontzettend druk

Bovendien kunnen de reserveringsmedewerkers u nu niet meer vertellen dan de informatie die op deze pagina van onze website staat.

Wij verexcuseren ons dat we u niet van dienst kunnen zijn zoals u van ons gewend bent, maar onder de huidige uitzonderlijke omstandigheden is dat niet mogelijk. Wij hopen op uw begrip.

 

UPDATE 04 augustus 2020

Sunexpress heeft besloten om de vluchten voort te zetten vanaf Amsterdam en vanaf Duitsland. Er worden op de airports van Dusseldorf, Keulen en Munster na aankomst, gratis Corona tests aangeboden.

Ook kunnen passagiers tegen betaling op de airport van Antalya en Izmir een Corona test doen. Neemt u s.v.p. contact met ons op als u wenst uw reis voort te willen zetten.

BREAKING NEWS: Duitsland past reisadvies aan voor de kustgebieden in Turkije (regio's Antalya, Izmir, Mugla en Aydin) Duitsland heeft voor de badplaatsen in Turkije code geel afgegeven.

Dit betekent dat er geen negatief reisadvies meer geldt voor deze bestemmingen. Passagiers kunnen gerust hun reis voortzetten.

Zie: https://in.reuters.com/article/health-coronavirus-germany-turkey/germany-drops-travel-warnings-for-some-turkish-provinces-government-idINKCN25020Y>

Verplicht Corona test afnemen bij terugkeer naar DUITSLAND!!

ALLEEN passagiers die vanuit Turkije naar Duitsland moeten vliegen, zijn nu VERPLICHT een Corona test af te nemen. DIT GAAT IN PER 07/08/2020 om 23:59!!

Bij de check- in op de Turkse luchthavens dient de passagier een negatief (niet besmet) Corona testuitslag (in het Engels) aan te tonen voordat men kan boarden en vliegen naar Duitsland.

De test resultaten mogen NIET ouder zijn dan 48 uur.

Meeste resorts met wie wij samenwerken, hebben een Corona PCR-test unit reeds opgezet. Derhalve hoeven de passagiers het resort NIET te verlaten om deze test af te nemen. Gasten dienen uiterlijk 3 of 4 dagen voor hun vertrek, een afspraak te maken bij de hotelreceptie of bij balie 'Guest Relations' van het resort.

 

Ik heb een vakantie bij Adotravel geboekt met vertrekdatum in de periode tot en met 14 oktober 2020; gaat mijn vakantie door?

 

Nee, uw vakantie gaat helaas niet door*.

Nogmaals; neem geen contact met ons op. adotravel monitort alle ontwikkelingen en stelt u tijdig op de hoogte wanneer wijzigingen zich zullen voordoen indien die betrekking hebben op uw boeking.

*LET OP: Sunexpress zet vluchten door

Sunexpress zal de vluchten v.a. Amsterdam Schiphol en v.a. Duitse airports voortzetten. Mocht u desondanks op reis willen gaan, neemt u dan s.v.p. uiterlijk maandag 28 september 2020 contact met ons op. Wij zullen u vervolgens toelichten over de verantwoorde mogelijkheden.

Duitsland heeft ook per direct code geel afgegeven voor de regio's Antalya, Izmir, Mugla en Aydin.

Gezien de zeer lage besmettingsaantallen in deze kustgebieden en de strenge maatregelen die in hotels worden getroffen, kunnen reizigers de vakantie indien gewenst voortzetten

 

Wat betekent het voor mij als mijn vakantie niet doorgaat?

 

U behoudt het bedrag dat u aan ons heeft betaald als tegoed ('waardebon') voor een volgende vakantie.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LET OP:

Mocht u desondanks op reis willen gaan, neemt u dan s.v.p. uiterlijk maandag 28 september 2020 contact met ons op. Wij zullen u vervolgens toelichten over de verantwoorde mogelijkheden.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De tegoedbon ontvangt u binnenkort per mail van ons. U hoeft hier zelf niets voor te doen.

U kunt kiezen uit ons gehele aanbod; het hoeft niet hetzelfde hotel of dezelfde bestemming te zijn.

Vervolgens kunt u zelf uw nieuwe vakantie boeken via onze website www.adotravel.nl. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, brengen we u de meerkosten in rekening. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, betalen we u het verschil terug.

Nadat u de nieuwe boeking met uw gebruikersaccount heeft geplaatst, kunt u dit aan ons doorgeven door het formulier in te vullen via www.adotravel.nl/tegoedbon

Hierna zullen we het tegoed van uw oude boeking overboeken naar uw nieuwe boeking.

De voorwaarden van de tegoedbon kunt u nalezen via: www.adotravel.nl/tegoedbon-Corona

 

Tot wanneer is het tegoed van mijn geannuleerde reis geldig?

 

Het tegoedbon is geldig voor boekingen die tot en met 01 september 2021 zijn geplaatst en met vertrekdatum tot en met 24 oktober 2021.

De voorwaarden van het tegoedbon kunt u nalezen via: www.adotravel.nl/tegoedbon-Corona

 

Ik heb een vakantie bij Adotravel geboekt met een vertrekdatum vanaf 14 oktober 2020; gaat mijn vakantie door?

 

Adotravel heeft nu alle vakanties met vertrekdatum tot en met 14 oktober a.s. geannuleerd. Boekingen met vertrek na 14 oktober a.s. zullen vooralsnog doorgang vinden.

We zijn nog in afwachting van verdere instructies en richtlijnen vanuit Sunexpress Airlines en de overheden.

Omdat het nog onzeker is of uw reis door kan gaan, hebben wij besloten dat u onder deze omstandigheden uw restantbetaling pas 2 weken voor vertrek hoeft te voldoen in plaats van de reguliere voorwaarde 7 weken voor vertrek, tot nader order.

U ontvangt hierover op dat moment een mail van ons; het is dus niet nodig om hierover contact op te nemen met ons Contact Center of via social media.

Mocht u desalniettemin willen annuleren, dan gelden de vigerende annuleringsvoorwaarden die u kunt lezen op onze website. Zie de algemene voorwaarden, artikel 7.

Let op: Mocht u willen annuleren, dan dient de hoofdboeker vanuit hetzelfde emailadres dat bij ons bekend is, een email uit te sturen naar info@adotravel.nl met het reserveringsnummer. Zie onze algemene voorwaarden, artikel 7.

 

Is het verstandig om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten vanwege het coronavirus?

 

Wij raden altijd aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de situatie. Wel is het zo dat elke verzekering anders in elkaar zit, dus u moet de polisvoorwaarden vooraf goed checken om zeker te weten wat wel en niet wordt vergoed. Ook raden wij u aan om te checken wat uw ziektekostenverzekering precies dekt. Het is goed om te weten dat het Calamiteitenfonds in geval van ziektes als het coronavirus geen dekking verleent. Op basis van de Wet op de Reisovereenkomst vergoedt ook de touroperator geen kosten na de oorspronkelijke terugreisdatum, mocht u in uw hotel in quarantaine worden geplaatst. Daarnaast zijn wij als touroperator niet verantwoordelijk voor het regelen en betalen van uw nieuwe terugvlucht als u door quarantaine uw oorspronkelijk geboekte terugvlucht mist. We zijn wel verplicht om u in een situatie als deze bij te staan en te ondersteunen en dat zullen wij ook doen. Daarnaast helpen wij u, waar mogelijk, om uw terugvlucht zo goedkoop mogelijk te regelen.

 

Gelden er in het algemeen extra maatregelen vanwege het coronavirus?

 

Wij volgen o.m. de richtlijnen van de World Health Organization (WHO) en het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu).

 

Gelden er extra maatregelen aan boord van vliegtuigen?

 

Vooralsnog bestaan er geen nadere voorzorgsmaatregelen. Vliegtuigen worden daarentegen wel extra gedesinfecteerd. Mocht er toch een vermoeden bestaan dat een reiziger is geinfecteerd, dan wordt gehandeld volgens de bestaande luchtvaartprotocollen.

 

Ik heb griepverschijnselen, koorts of klachten aan de luchtwegen: kan ik nog op reis?

 

Diverse landen hanteren momenteel de regel dat wanneer u griepverschijnselen, koorts of klachten aan de luchtwegen heeft, u het land niet inkomt. Dat is ook het geval aan boord van luchtvaartmaatschappijen: wanneer u griepverschijnselen, koorts of klachten aan de luchtwegen heeft op het moment van uw vlucht, kunt u helaas niet mee aan boord. Dit is een algemene regel die altijd al geldt, maar rondom het coronavirus wordt hier extra scherp op gelet. In geval van ziekte op de dag van vertrek, kunt u contact met ons opnemen.